Sprzedaż a opakowania

Opakowania towarów mają bezdyskusyjny wpływ na wysokość sprzedaży tych towarów. Właściwie każdy produkt, który jest świetnie zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do produktów jest de fakto bardzo wymagającym zadaniem, niemniej jednak jeśli weźmie się za to osoba, która ma wiedzę i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest rzeczywiście świetny.




Głównie projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane inaczej niż przykładowo biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeżeli już produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Bez wątpienia nie zawsze do pakowania jedzenia wykorzystuje się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Przykładowo jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski wszakże ogólnie rzecz biorąc nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich produktów spożywczych. Mimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi czas, by osiągnąć perfekcję i ażeby produkt finalny przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym dużo lepiej.

Zobacz również: http://www.projektopakowania.creatino.eu